Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Köpvillkor

Vi som driver denna webbutik
Nya RC Gruppen AB (org.nr 556656-4901), Tennvägen 5, 371 50 Karlskrona Tel. 0455-30 02 20

Försäljning till minderåriga
Nya RC Gruppen AB med webbutiken "rcreklamshop.se" ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

Leveranssätt
Varorna skickas inom 1-7 varddagar räknat efter den dagen beställningen gjordes. Leveranserna skickas i huvudsak med DHL och då som DHL-paket eller DHL-servicepoint. Vi debiterar 79kr exl. moms.

Betalalternativ

- Klarna
Faktura – Delbetalning – Konto – Kortbetalning – Banköverföring

- PAYSON

 

Ångerrätt, återköp och byten
Ångerrätt - 14 dagar inom Sverige är lagen. Konsumentköpslagen (Konsumentverkets Hemsida, kommer att öppna en ny sida.)
Denna tidsperiod påbörjas när du mottagit varorna. Alla varor som skickas tillbaka måste vara förpackade i påse eller orginalkartong med medföljande ettiketter intakta. Skor som returneras skall skickas med originalkartongen. I de fall plagget har hanterats så att plagget måste ompressas debiteras 100kr/plagg. Saknas dokumentation eller orginalförpackning debiteras en hanteringskostnad av 70% av varans värde, dock minst 50kr. Lägg med information om ev. byte så vi kan skicka nya varor till er eller lägg er nya order direkt på webben så går bytet snabbare så krediterar vi er retur när vi mottagit varorna.

OBS: Sätt inte adresslappen direkt på originalkartongen, skokartongen eller produktpåsen. Ansvaret vid en retur föreligger hos kund, skicka returer med Postens företagspaket eller som varubrev och behåll kvittot. 

Ni skickar varorna till Nya RC Gruppen AB, Tennvägen 5, 371 50 Karlskrona. Lägg med orderinformation/följesedel samt en kort text om vad ni vill byta till samt var returen kommer ifrån. Är det något ni undrar över så kontaktar ni oss via e-mail eller telefon så hjälper vi er.

Vid ofullständig retur (om den till exempel  är smutsig, saknar originalförpackning eller är äldre än 30 dagar) debiterar vi kund 70% av ordinarie pris.

OBS! Skor måste skickas tillbaka i originalförpackningen och adresslappen får inte klistras direkt på kartongen.

Vid återköp debiteras kunden för ev. fraktkostnader. Kreditfaktura skickas då till er när vi mottagit er retur som ni drar av mot ursprungs fakturan och betalar då mellanskillnaden.

Reklamation
För att reklamera en vara, ring 0455-30 02 20. Tillhandahåll ert kundnummer och ordernummer för att vi ska kunna hjälpa er bättre. Om reklamationen är godkänd så betalar vi returkostnader och byter till ny vara eller liknade.
Som konsument har ni rätt att reklamera en vara om egenskaper avviker från beskrivning. Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Lagersaldo och Restnoterade varor
Alla varor finns normalt i vårt lager eller hos våra leverantörers lager. Om en vara mot förmodan inte finns i lager vid den tidpunkt som en beställning görs, kommer kund att bli underrättad om varans leveranstid. Vi gör allt vad vi kan för att hålla den utlovade leveranstiden för att ni ska få hem era varor så snabbt som möjligt. Ibland kan det ta lite längre tid än beräknat, om vi till exempel får vänta på leverans från någon leverantör till oss.

Personlighetspolicy
Alla personuppgifter hanteras konfidentiellt och lämnas inte ut till andra parter.

Genom distansavtalslagen, som började gälla år 2000, har ni fått ett förstärkt konsumentskydd vid så kallade distansavtal och hemförsäljningsavtal. Lagen innehåller bland annat krav på att näringsidkaren ska ge information och nya regler om konsumentens ångerrätt.

Distansavtal
Om ni köper en vara på postorder eller via telefon, TV-shop eller Internet, har ni enligt distansavtalslagen en ångerrätt som ger er möjlighet att inom 14 dagar ångra köpet. Efter det att ni har skickat tillbaka varan ska näringsidkaren snarast, och senast inom 14 dagar, betala tillbaka det ni har betalat.

Ångerfristen börjar löpa den dag ni tagit emot varan, och när det gäller en tjänst den dag då avtalet om tjänsten träffades.

Ångerfristen börjar dock inte löpa förrän ni fått den information som säljaren enligt lagen är skyldig att ge dig. Ni har bland annat rätt att få information om din ångerrätt.

Ni får själv betala returkostnaderna när ni sänder tillbaka varan. Näringsidkaren ska alltid betala returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Om näringsidkaren inte hämtar varan eller materialet eller fullgör hela sin betalningsskyldighet inom tre månader från den dag då ångerfristen började löpa, får ni behålla varan eller materialet utan att betala något.

Leveransskyldighet
Näringsidkaren ska lämna varan eller, om det är en tjänst, avsluta uppdraget inom 30 dagar från den dag du gjorde din beställning. Det är emellertid möjligt att avtala om en annan skälig tidsgräns för leveransen.

Om näringsidkaren inte levererar i tid och detta inte beror på dig, så har du rätt att häva avtalet. Om den vara ni har köpt är felaktig eller om tjänsten inte utförts fackmässigt har ni rätt att reklamera med stöd av konsumentköplagen respektive konsumenttjänstlagen.

Om ni häver avtalet är näringsidkaren skyldig att lämna tillbaka vad ni har betalat. Detta ska ske snarast, dock senast inom 30 dagar från den dag då näringsidkaren tog emot ert meddelande om hävning. 

Produkter med infärgning, tryck eller brodyr
Enligt huvudregeln i distans- och hemförsäljningslagen har en konsument rätt att ångra köpet av en vara eller tjänst inom 14 dagar. Det finns dock vissa situationer då ångerrätten inte gäller. Det gäller bland annat om avtalet avser en specialtillverkad vara med en tydlig personlig prägel. Exempelvis infärgade produkter, tryck eller brodyr. Det är självklart möjligt att reklamera en vara som det är ett uppenbart fel på trots att den är specialtillverkad.

Drift & produktion: Wikinggruppen